På en måned har eleverne helt fra bunden arrangeret alle tre debatter.
De har været delt op i tre grupper: 1. Pressegruppen, 2. Dokumentationsgruppen (Dem der er ansvarlige for bloggen, artikler, film og foto), 3. Invitationsgruppen (Dem der sørger for at folk kommer til debatten).
Man kan sige, at Grundtvigs Højskole i dag er gået online, vi er Højskole 2.0 (Web 2.0), som handler om at skabe relationer mellem mennesker i cyberspace og offentligheden uden for højskolen. Vi anvender Blogs, Facebook og live debatter i boligområderne.
Nu på fredag 3. oktober afholder vi en debat på Blågårds Plads. Eleverne har som opgave at reflektere over hvilken mening borgerne fra Blågårds Plads tilskriver deres boligområde og hvilken mening medierne tilskriver området?
I undervisningen vil vi diskutere forskellige diskurser og forståelser der er i spil og hvordan det påvirker områderne.
Løbende med det projektorienterede arbejde, er eleverne blevet undervist i mediebilledet af etniske minoriteter, og i fællesskab har vi diskuteret hvordan man kan komme videre. Vi har analyseret artikler fra de tre boligområder og journalist Pola Rojan har været på besøg og fortalt os om de medielogikker der hersker på redaktionerne. Det kan I læse nærmere om her
I Medier og Samfund rejser vi også til USA og følger den amerikanske valgkamp.
Vi er i USA fra d. 18-26. oktober. Her vil vores elever bl.a. skrive og lave film til TV2 og Dagbaldet Politiken
TILBAGE TIL FORSIDEN
Ingen kommentarer:
Send en kommentar